O firmie | Ubezpieczenia | Szkolenia | Likwidacja szkód | Promocje, rabaty | Rekomendacje | Ważne informacje | Kontakt |
> Jak wygląda procedura likwidacji szkody z ubezpieczenia osobowego <
1. Zgłoszenie szkodySkontaktuj się z Działem Likwidacji Szkód Towarzystwa ubezpieczeniowego, który wystawił polisę. Możesz dokonać tego za pośrednictwem:
Podczas zgłaszania szkody telefonicznie konsultant poprosi o poniższe informacje:
2. Ocena wysokości trwałego uszczerbku na zdrowiu Po zarejestrowaniu szkody, Twojemu zgłoszeniu zostanie nadany indywidualny numer, którym należy się posługiwać podczas kolejnego kontaktu z Towarzystwem ubezpieczeniowym. Przy likwidacji szkody konieczne będzie przedłożenie następujących dokumentów:
Najprościej jest przesłać te dokumenty do Towarzystwa drogą elektroniczną lub pocztową tradycyjną za potwierdzeniem odbioru. Na ich podstawie lekarz orzecznik określi wysokość doznanego uszczerbku na zdrowiu. Niekiedy w celu ostatecznego ustalenia uszczerbku na zdrowiu konieczne może być badanie komisyjne, o którego dacie i miejscu poszkodowany zostanie poinformowany przez konsultanta medycznego. Zdażają się przypadki, iż decyzja o przeznaniu odszkodowaniu zostaje podjęta przez likwidatora Towarzystwa ubezpieczeniowego na podstawie zapisów Ogólnych warunków ubezpieczenia (OWU), na podstawie umieszczonych tam tabel uszczerbków na zdrowiu. 3. Decyzja o wypłacie odszkodowania Na podstawie orzeczenia wydanego przez lekarza lub decyzji likwidatora Towarzystwo ubezpieczeniowe podejmuje decyzję o wysokości przyznanego odszkodowania i powiadamia pisemnie poszkodowanego o przyznanym odszkodowaniu. Jeżeli kwota odszkodowanie nie jest dla poszkodowanego satysfakcjonująca może on podjąć negocjacje w celu ustalenia większego odszkodowania w stosunku do procenta uszczerbku na zdrowiu lub wnieść o ponowne konsultacje medyczne. W sytuacji kiedy negocjacje zostaną zakończone fiaskiem możemy wystąpić przeciwko Towarzystwu ubezpieczeniowemu na drogę sądową. |
Zapraszam do kontaktu : 602 305 639 | Formularz kontaktowy |