Aktualności - Warto wiedzieć
Sprzedaż polis on-line
Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za działania minimalizujące ryzyko pojawienia się wirusa w naszym otoczeniu oraz za siebie nawzajem. Tym bardziej ważne jest, by w tak innej obecnie rzeczywistości, szczególnie zadbać o relacje i utrzymanie komunikacji zdalnej z klientami.
W trosce o naszych klientów rozpoczynamy sprzedaż polis w formie zdalnej czyli przez internet.
7 kroków aby zawrzeć umowę ubezpieczenia bez wychodzenia z domu:
Krok 1 - Skontaktuj się z naszą agencją aby ustalić zakres ubezpieczenia
Krok 2 - Prześlij wymagane dokumenty ( skany lub zdjęcia ) potrzebne do opracowania oferty ubezpieczenia
Krok 3 - Przygotowanie oferty ubezpieczenia przez agencję
Krok 4 - Przedstawienie oferty klientowi
Krok 5 - Akceptacja oferty przez klienta, wystawienie polisy przez agencję i przesłanie drogą mailową do klienta
Krok 6 - Opłacenie składki przez klienta i przesłanie do agencji podpisanych oświadczeń RODO ( nieopłacenie składki przez klienta w terminie spowoduje rozwiązanie polisy oraz wycofanie z CEPIKU wpisu o ważności polisy )
Krok 7 - Przesłanie klientowi oryginału polisy oraz potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia
Z początkiem lipca 2024 Wiener i Compensa łączą siły. Tym samym staje się jedną firmą – silniejszą kapitałowo, większą i bardziej efektywną. Połączone spółki utworzą czwartą co do wielkości majątkową firmę ubezpieczeniową w Polsce oraz czwartą spółkę w Grupie VIG w Europie. Nowa połączona firma będzie działała pod marką Compensa, a marka Wiener stanie się marką handlową.
Z dniem 5 lipca 2019 r., finalizując proces łączenia w ramach grupy kapitałowej, Gothaer TU SA zmieniło nazwę na Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group.
Inne, udane małżeństwa
2. Wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące czasowej rejestracji pojazdów
W czwartek 11 lipca 2019r. wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu Drogowego, która wprowadza tzw. czasową rejestrację samochodów. Dzięki temu, firmy zajmujące się handlem samochodami, będą mogły np. legalnie przeprowadzać jazdy próbne poza placem. Profesjonalna rejestracja umożliwi firmom przeprowadzanie jazd testowych niezarejestrowanymi wcześniej na terytorium RP lub za granicą pojazdami, bez konieczności rejestracji każdego z nich w urzędzie.
Jak to działa?
Profesjonalny dowód rejestracyjny będzie ważny 30 dni od daty wypełnienia. Jeśli zostanie wydany na wniosek jednostki badawczej producenta, to blankiet będzie ważny sześć miesięcy (procedury i badania homologacyjne trwają dłużej niż 30 dni). W ciągu 30 dni od wygaśnięcia albo uchylenia decyzji o profesjonalnej rejestracji pojazdu (ma być wydawana na rok), właściciel takiej rejestracji będzie musiał zwrócić do odpowiedniego urzędu blankiety, dowody rejestracyjne oraz tablice rejestracyjne. Za niezastosowanie się do tego przepisu, przewidziano kary pieniężne, podobnie jak za udostępnianie tablic innym firmom.
Pojazd zarejestrowany na nowych zasadach będzie mógł być prowadzony przez kierowcę zatrudnionego przez daną firmę, a także przez klienta – osobę zainteresowaną zakupem pojazdu, ale w obecności pracownika wspomnianej firmy.
Jak uzyskać profesjonalny dowód rejestracyjny?
Dokumenty będzie wydawać starosta. Uprawione podmioty, oprócz producentów pojazdów, będą mogły zamówić nie więcej niż 100 blankietów. Opłata za wydanie decyzji o profesjonalnej rejestracji pojazdów wyniesie 100 zł, a za blankiet profesjonalnego dowodu rejestracyjnego – 10 zł. Starosta – w określonych przypadkach – będzie mógł uchylić swoją decyzję, np. gdy podmiot uprawniony przekazał blankiety i tablice innemu użytkownikowi.
Niestety, z czasowej rejestracji nie będą mogli skorzystać wszyscy. Profesjonalnym dowodem rejestracyjnym i profesjonalnymi tablicami rejestracyjnymi będą mogli posługiwać się przedsiębiorcy z siedzibą lub oddziałem w Polsce, zajmujący się produkcją, dystrybucją lub badaniami pojazdów, a także jednostki uprawnione (np. Instytut Transportu Samochodowego) lub jednostki badawcze producentów.
|
Źródło: Auto Świat - Aktualności - 10.07.2019r. |
|